Google Chrome’dan yüksek kaynak kullanımına yeni çözüm

Google Chrome, RAM tüketmesiyle olabildiğince eleştiriliyor. Ancak gene de milyarlarca kullanıcı Chrome’dan vazgeçmiyor.
Dünyanın en tanınmış tarayıcıları sıralamasında ilk başta bulunan Google Chrome, 3.3 milyara yakın kullanıcı sayısıyla dünya nüfusunun neredeyse yarısı tarafınca tercih ediliyor.
Chrome’a yeni hafıza özellikleri geldi.
Google’ın Chrome masaüstü internet tarayıcısı, Bellek Tasarrufu ve Güç Tasarrufu isimli iki yeni performans modunu kullanıma sundu.
Google’a göre yeni modlar, kullananların Chrome’un hafıza kullanımını yüzde 30’a kadar azaltmasına ve bir cihazın gücü azaldığında pil ömrünü uzatmasına imkân sağlayacak.

Google Chrome için ”Bellek tasarrufu” ve ”Güç tasarrufu” isimli iki yeni özelliğin dağıtımına başlandı.
Geçtiğmiz sene Aralık ayında ilk testleriyle gün yüzüne çıkan yenilik, artık kademeler durumunda kullanıcılara sunuluyor.
Güç Tasarrufu modu ise, Chrome çalıştıran bir cihazın pili yüzde 20’ye düştüğünde animasyonlu ya da videolu internet sitelerinde arkaplan etkinliğini ve resim efektleri sınırlayacak ve böylece pil ömrü uzatılacak.